Polityka prywatności
Polityka prywatności
Polityka prywatności dotycząca danych osobowych przetwarzanych przez Muzeum Archeologiczne w Krakowie
Realizując obowiązek określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „Rozporządzenie”), w celu przedstawienia zasad przetwarzania danych osobowych przy korzystaniu z naszych usług została opracowana niniejsza Polityka Prywatności („Polityka”). Są w niej zawarte informacje o prawach, które Państwu przysługują, jak i obowiązki, których przestrzegamy, tak aby przetwarzanie danych osobowych było realizowane zgodne z prawem.
Polityka skierowana jest do użytkowników Serwisów internetowych, w których przetwarzane są dane osobowe klientów Muzeum Archeologicznego w Krakowie (MAK). W przypadku usług realizowanych za pośrednictwem lub z pomocą rozwiązań opartych na Meta Facebook i innych, MAK może pełnić rolę ich współadministratora.
1. Administrator danych i kontakt do niego
Administratorem danych gromadzonych w związku z korzystaniem z Serwisu jest Muzeum Archeologiczne w Krakowie z siedzibą przy ul. Senackiej 3 w Krakowie.
Dane osobowe, które są nam przekazywane podczas rejestracji i w związku z korzystaniem z naszej oferty edukacyjnej, a także w trakcie dokonywanych rezerwacji on-line są przetwarzane przez Muzeum Archeologiczne w Krakowie, z siedzibą przy ulicy Senackiej 3, 31-002 Kraków, tel. 12 422 71 00 lub 12 422 75 60, e-mail mak@ma.krakow.pl.
W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych przez Administratora można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pomocą powyższych danych adresowych lub pisząc na adres e-mail: iod@ma.krakow.pl.
2. Zakres, cel i podstawa prawna zbierania danych
Dane osobowe, w tym w szczególności: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, przetwarzane są w celu:
- nawiązania i prawidłowej realizacji naszej oferty edukacyjnej, w tym kontaktu drogą elektroniczną oraz realizacji składanych zamówień, rezerwacji;
- realizacji zawartych umów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia;
- wykonania obowiązków prawnych, ciążących na Administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia dla celów podatkowych i rachunkowych;
- wynikającego z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia, to jest:
- dla celu marketingu usług Administratora,
- w celu ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń,
- dla celów tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, co obejmuje raporty, analizę oferowanych usług i ich rozwoju
- do celów administracyjnych (w tym np. bezpieczeństwo sieci).
3. Źródło danych
- Informacje podawane są przez Użytkowników dobrowolnie podczas kontaktu poprzez formularze elektroniczne, pocztę elektroniczną czy inne komunikatory.
- Jeżeli dane zostały przekazane w związku z załatwianą sprawą przez osobę, która tę sprawę skierowała do Administratora, to źródłem danych jest ta osoba. W takim wypadku Administrator otrzymuje dane identyfikacyjne, adresowe i związane ze sprawą.
- Dane osób mogą być pozyskiwane pośrednio z portali społecznościowych, z których korzysta MAK. Zasady prywatności każdy użytkownik portalu społecznościowego określa w parametrach swojego konta. Ze szczegółami odpowiednich Polityk prywatności można się zapoznać na stronach odpowiednich portali społecznościowych.
4. Prawo do wycofania zgody
Zgodę na przetwarzanie danych kontaktowych może Pani/Pan wycofać w dowolnym momencie kontaktując się z Administratorem. Wycofanie zgody może utrudnić lub uniemożliwić kontakt z Panią/em.
5. Przechowywanie danych
Dane osobowe są przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane chyba, że obowiązujące przepisy prawa wymagają ich dłuższego przechowywania:
- konta w Serwisach dla celów realizacji usług oraz związanych z obsługą rezerwacji i zakupów biletów oraz innych usług zgodnie z zawartą umową,
- do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z realizacji zadania/usługi lub umowy; w przypadku umów – nie krócej niż przez okres czasu archiwizowania umowy i dokumentacji związanej z umową, wynikający z obowiązującej Instrukcji Kancelaryjnej,
- 5 lat od daty realizacji obowiązku prawno-skarbowego (w przypadku wykonania obowiązków prawno-skarbowych, niezbędne dane przetwarzane będą przez okres wymagany prawem),
- jeżeli podstawą przetwarzania była zgoda, dane będą przetwarzane do czasu jej cofnięcia lub zakończenia świadczenia usługi dla której zgoda została udzielona.
6. Uprawnienia wynikające z Rozporządzenia, w zakresie przetwarzanych danych
W odniesieniu do Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu, w zakresie i z zachowaniem wyjątków wynikających z Rozporządzenia lub innych przepisów prawnych prawo do:
• żądania od Administratora dostępu do danych osobowych,
• żądania od Administratora sprostowania danych osobowych,
• żądania usunięcia danych,
• żądania ograniczenia przetwarzania danych,
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
• przenoszenia danych w zakresie określonym art. 20 Rozporządzenia,
• wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych.
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla realizacji celów – zadań/usług wskazanych powyżej.
7. Czas przechowywania danych
Pani/a dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do realizacji celów, dla których zostały zebrane chyba, że z przepisów wynika obowiązek dłuższego ich przechowywania (w tym ze względu na okres przedawnienia roszczeń stron związanych z jej realizacją).
8. Przekazywanie i udostępnianie danych osobowych
Odbiorcami Pani/a danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto dane mogą być udostępnione podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi audytowe, pomoc prawną, operatorom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, czy podmioty takie jak: dostawcy hostingu, serwera poczty oraz wspierające realizujące obsługę techniczną urządzeń – na podstawie zawartych umów.
MAK jako Administrator danych zastrzega sobie możliwość udostępnienia danych osobowych Użytkowników, których danymi administruje, osobom trzecim w przypadku gdy:
– użytkownik wyrazi na to zgodę,
– będzie to uzasadnione przepisami prawa,
– będzie to niezbędne w celu świadczenia usługi,
– będzie to związane z dochodzeniem roszczeń oraz wyjaśnieniem okoliczności niedozwolonego korzystania przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.
9. Bezpieczeństwo
Administrator zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych dzięki odpowiednim środkom technicznym oraz organizacyjnym, mającym na celu zapobieżenie bezprawnemu przetwarzaniu danych oraz aby dane osobowe były:
– poprawne i przetwarzane w sposób zgodny z prawem,
– aktualne,
– nie przechowywane dłużej niż to konieczne,- bezpiecznie przechowywane,
– zabezpieczone.
10. Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Pani/a dane nie będą przekazywane do Państw trzecich ani organizacji międzynarodowych. W przypadku korzystania z serwisów społecznościowych (Facebook, Instagram) informacje w zakresie przetwarzania danych można znaleźć: